PB och påläggningar

Hej påer! Jag är precis hemkommen från min gudmor som lagade pannkakor till mig till middag, eftersom min far inte är hemma. Självklart kunde jag ha ätit själv, jag är en stor pojke, men Liselott och jag bestämde oss för att ringa till hennes mamma och fråga. "Självklart, Johan. Det är bara trevligt när du käkar här". Mysgudmorsa man har eller? Pannkakor med sylt och grädde blev det. Så jävla somrigt och nostalgiskt. Ja, det är det faktiskt. Jag tänker alltid på när jag och mina kusiner käkade pannkakor när vi var små. Mamma stekte och stekte, allting gick åt supersnabbt. (Om man vet vilka stora portioner jag och mina kusiner tar, så äre inte konstigt). Sånt var ju asmysigt.
Iallafall! Idag satt jag på bussen som
Hej påer! Jag är precis hemkommen från min gudmor som lagade pannkakor till mig till middag, eftersom min far inte är hemma. Självklart kunde jag ha ätit själv, jag är en stor pojke, men Liselott och jag bestämde oss för att ringa till hennes mamma och fråga. "Självklart, Johan. Det är bara trevligt när du käkar här". Mysgudmorsa man har eller? Pannkakor med sylt och grädde blev det. Så jävla somrigt och nostalgiskt. Ja, det är det faktiskt. Jag tänker alltid på när jag och mina kusiner käkade pannkakor när vi var små. Mamma stekte och stekte, allting gick åt supersnabbt. (Om man vet vilka stora portioner jag och mina kusiner tar, så äre inte konstigt). Sånt var ju asmysigt.
Iallafall! Idag satt jag på bussen som vantligt och det var sjukt varmt. Nivet sådär varmt så man inte ens kan röra sig? En tjej satt bakom mig och Liselott och snackade i telefon. Jag är verkligen ingen tjuvlyssnare, men jag kan inte hjälpa att lyssna på när "Flicka 13" typ nästan skriker i mobilen till sin kompis. Jag citerar:
"Varför slog du inte tillbaka?!?!?! Kom igen jag svär, om han hade gjort så mot mig hade jag slagit honom". Då blir jag så jääävla nyfiken och vill bara gå fram till henne och fråga vad allt handlar om, men det kan man ju inte. Då är man ju konstig... eller?
Abropå tjuvlyssning: Igår när jag satt på tåget innan Amanda klev på, hörde jag två kvinnor snacka med varandra. Den ena jobbade på någon slags matbutik. jag hörde alla möjliga sorters snatthistorier och tyckte det var väldigt underhållande att lyssna. Jag höll min bok i handen eftersom jag hade tänkt att läsa. När jag väl hörde vad de snackade om, satte jag ner boken och lyssnade på dom. En gång hade tydligen en kille kommit in och snattat. Hon hade stoppat honom och släpat med honom till lagret. Han hade slagit henne och de hade börjat fajtas på golvet. (Detta var alltså en Pansarbritta som satt framför mig). Allting hade löst sig så alla mådde bra. Eller nja, PB hade brutit axeln.
Jag hatar när telefonsamtal bryts. Speciellt när man sitter på tåget helt själv. "Jo, jag vet, jag ska bara..." klick. Då fortsätter jag samtalet, och låtsas som om jag fortfarande pratar med personen: "aa hehe, jaa men vi hörs hejdå"

Kommentarer
Postat av: Moa

Gudmorsor är mysiga :D Du är så snygg johan!

2011-05-11 @ 19:09:07
URL: http://timlip.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hur kommer det sig att DU alltid hör så roliga tjuvlyssningar? Jag hör aldrig någon prata om något kul !!!

Hahahahahaha vad kul att du fortsätter samtalen xD

2011-05-12 @ 06:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0