Sitter hemma hos kusin

Jag vill säga att jag pluggar. Men det gör jag inte. Jag håller på att skriva lite på en kommande idé om en teaterföreställning. Jag är på g, men det går ändå inte som olja. Kan man ens säga att någonting går som olja, eller hittade jag bara på det?
Skitsamma. Min dag har varit bra. Jag var ledig från skolan, men behövde ändå åka dit en stund för att öva lite på en monolog. När jag åkte till skolan behövde jag ta en buss till pendeltåget. På bussen är det rätt mycket folk, men jag ser en tjock kvinna sitta ner på sin plats, och bredvid henne är en ledig plats. Om det inte vore för hennes väska. Tydligen var den platsen reserverad för hennes väska och även fast människor stod och tittade på hennes väska. Och jag är så trött på själviska personer. Kvinnan var tjock, och jag hade förstått ifall hon hade tagit upp båda platserna, men så stor var hon inte. Ena platsen kunde faktiskt ha givits till någon annan. Och jag är trött på att jag formulerar mig cp, för nu när jag läser igenom det jag skrev tycker jag att det låter som om jag har något emot tjocka människor, men det var inte så jag menade. Verkligen inte. Men iallfall. Jag är också trött på Svennebananjohan! Varför kunde jag inte sagt till henne, sagt som jag kände att "Näe fan! Nu räcker det. Ta bort din åååhsåviktigaväska och ge någon annan platsen". Men nej, där står jag och är irriterad på henne utan att säga något. Vem vet, kanske hade hon flyttat på sin importanta väska och givit någon annan plats? Eller så hade hon inte gjort det.
Sen så orkar jag inte med människor som bestämmer. Riktiga chefer. Såna som tror att de bestämmer över alla. Idag tillexempel var det två tanter på tåget som snackade med varandra. En av de pratade väldigt högljutt om en man som kom in. De pratade om vilket instrument han spelade ( han var en så kallad tågmusikant som tigger pengar), de bestämde sig för att det hette någonting i stil med "sdijf" (kommer verkligen inte ihåg) och att han kom från latinamerika. När de sen skulle gå av gick den ena tanten av på den högra dörren medan den andra gick av på den vänstra. Då skriker bestämmartanten "MEN NEEEEJ! VAD GÖR DU????? HÄR ÄR JAG  JU, KOM HIT OCH GÅ HÄR" var på den svagare tanten säger "jamen jag ville gå här." Stackars liten! Vem är dendär gaphalsen att bestämma vilken dörr den andra ska ta? Usch nej! Om jag blir så när jag blir gammal, eller så egoistisk att jag vägrar flytta på min väska på bussen får ni säga till mig.
jag vägrar flytta min väska

Kommentarer
Postat av: '

Hej, vadå jag vill haffa dig? du e så underbar, gah!

2011-05-23 @ 16:08:04
Postat av: hanna

Hahah , din humor johan :) ! älskar din blogg :)

2011-05-23 @ 21:14:29
URL: http://hbby.blogg.se/
Postat av: Anonym

awesome

2011-05-23 @ 21:47:52
Postat av: felicia

hahahaha asså bilden, den gjorde fan min dag!

2011-05-30 @ 23:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0