den kommer den kommer

Sommaren. Den är sannerligen påväg, det känner jag på mig. Jag känner att det pirrar i mellangärdet. NEJ, nu skojar jag. Ibland går mina fingrar snabbare än vad jag tänker. Eller dom skriver. Jag har haft en underbar dag i det här vädret, och man kan inte annat än verkligen gilla dethär! Jag tycker att man underskattar Sverige. Självklart är det inte roligt när det i maj månad snöar, men en sånhär dag behöver man inte alls Grekland eller Marocko. Jag blir så sverigekär när vi får sånthär väder. Tycker att det är ofantligt mysigt.
Likt sommaren kommer också Veronica Maggios skiva ut, eller den här kommit. Den ska snart inhandlas och spelas på min dator och CDspelare. Nu tänker säkert vissa av e att "herregud, ska han köpa, varför inte bara lyssna på spotify". Då kan jag upplysa er om att det är korkat att ladda ner musik från en artist man älskar och avgudar då artisten ifråga inte får något betalt och inte kan fortsätta. Dessutom är Veronica Maggio värd alla pengar hon kan få.
Men nu känner jag att jag överanalyserar och jag orkante med det. Nääääääääe.
Imorse satt jag iallafall på bussen påväg till skolan och tjuvlyssnade på när, en kanske 20 åring snackade med någon bekant som var ungefär i 45 årsåldern. Jag fick intrycket av att de var grannar eller att hon kanske var kompis med hans dotter. Vad vet jag? Jag fick iallfall det intrycket. Jag kunde höra det på hennes tonfall. Detdär supertrevliga tonfallet man får när man sitter och konverserar med en vuxen människa, man inte känner så bra. Då får jag också detdär supertrevliga tonfallet och ler hela tiden. Småskrattar lite "hehe.. mmmm. Jamen verkligen". Jag hörde att dom snackade om utbildning och hon svarade glatt. Efter ett tag börjar de snacka facebook och iphone. Hon säger att hon inte har en iphone, han svarar då "jo, men duvet. Jag var tvungen att köpa en" Och så börjar han visa henne den. Han förklarar att man kan spela på¨den och att det finns jättemånga appar och att den verkligen har allt. Då känner jag lite spontant där att det känns konstigt att han förklarar för henne, som troligtvis har hållit i en iphone miljarder gånger och verkligen vet vad det innebär, hur det är att ha en iphone. Kom igen, hon  veeeeeeeeeeet att man kan ha många spel och appar. Hon är inte 60talist!
Sen kommer de in på facebook. Han säger att han var tvungen att skaffa det med. Hon svarar "Jaaaaa, jag har facebook" med ett tonfall som låter "jag fattar inte att jag har det eftersom det är så himla onödigt". Jag vet hur det fungerar: Eftersom han visade skepsis i sitt tonfall mot facebook, måste hon, för att vara trevlig, svara med samma tonfall. Jag lovar att den bruden just nu sitter framför facebook utan att skämmas.
puss



jag ser ut som en gråtande groda här


denhär gillar jag hur mina ögon ser ut!



Kommentarer
Postat av: Moa

ÅHHH SOMMAR !!!



älskar din skjorta på sista bilden :D

2011-05-09 @ 21:22:19
URL: http://timlip.blogg.se/
Postat av: Michelle

Åh blir också sverigekär när det är så underbart väder!



Längtar tills Veronica Maggio med dig och Kim i höst! :D



Det händer stora grjer med bloggen, börjar med det nya nästa vecka!



Ha en fortsatt bra vecka!



Puss och kram

2011-05-09 @ 22:06:46
URL: http://michellesundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0