nybadad

Igår kom jag hem från Lomma, efter en fet helg som var hur mysig som helst. Jag satt inte så pjåkigt på vägen hem, och som vanligt kan jag inte hjälpa att iaktta människor. Vad jag har märkt under de två resorna är att det finns två utstående kategorier av resenärer, som jag tycker om att se på. Ena är "Mammorna med skrikande barn" och andra "De sura männen". När jag snackar om mammorna syftar jag på de som satt vid mina platser. Det var en mamma med två barn som jag hamnade bredvid. Barnen, som var trötta och griniga eftersom tåget inte hade någon ac, skrek lite då och då, och ville gå till restaurangvagnen och så. När jag åkte TILL skåne i torsdags satt en mamma med sina tre barn nära mig, och dessa två mammor hade en sak gemensamt: De ville inte höja rösten åt sina barn framför oss andra på tåget. Dessa två mammor gjorde samma sak: Barnen skrek och mammorna började lite nervöst säga till de snällt. Barnen fortsätter så långt att man tror att mamman ska spricka när hon väser fram ett hot mellan tänderna "om du inte gör som jag säger så blir det inget godis ikväll". Barnen, som vet att detta hot är tomt fortsätter.

Sedan har vi "De sura männen". De män som inte kan ta att de sitter bredvid en skrikande barnfamilj när de bokat andraklassbiljetter. De sitter och surar och kan inte ens ta att någon råkar stöta till dem med väskan när de ska passera. På Ditvägen satt jag bredvid en sån gubbe. Han hade fått plats på ytterplatsen och en kvinna kom och skulle ha inneplatsen. Då blänger han surt och vräker ur sig ett "hmmm" och kollar surt på henne. Han i sin tur står sedan i kaffekön och blänger på de som råkar gå förbi honom lite för snabbt.



Kommentarer
Postat av: Bea

Tack för en jättemysig helg, Lomma blev aningen tomt utan dig, vattnet kallare ( det har nog inte med dig att göra, eller var det för att jag inte blev nerskvätt...?)

Älskar ju bara bilden shiiiiit asså ;) <3

2011-06-06 @ 20:30:02
Postat av: The crew from summerbreak

Ändå sen vi såg dig som Edward Scissorhands har vi beundrat dig!!

Som du kanske märkte igår på summerbreak, vi stog längst fram när du och dina kompisar uppträdde! fyfan vad du är bra!! GOOOOOO! :D

(du är något förjävligt snygg och söt också!!) ^^

2011-06-15 @ 18:14:49
Postat av: sandra

no offence, men din uppdatering var bättre när du var i .. Lomma ?

2011-06-16 @ 13:07:04
Postat av: Moa

Håller med sandra haha,, din uppdatering är rent utsagt förjävlig :P

2011-06-28 @ 01:50:15
URL: http://timlip.blogg.se/
Postat av: sandra

wow fett snygg design!

2011-06-29 @ 17:53:53
Postat av: Moa

du har varit nybadad väldigt länge nu...



var bara tvungen okej, saknar din blogg fete mye

2011-07-08 @ 02:43:09
URL: http://timlip.blogg.se/
Postat av: Moa

det kommer i sinom tid, hoppas det är snaaart!

2011-08-05 @ 23:54:56
URL: http://timlip.blogg.se/
Postat av: din storasyrra

Johan min älskade lillebror! Saknar dig hörruuuu. Är hos Frasse och kom på att din blogg är bäst och att jag borde l'sa den haha johan jag saknar dig!

2011-08-07 @ 01:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0