johan charles

Tjenare kompisar. Nyss hemkommen från kanarieöarna och det var superfuckingbra. Asbra väder och roliga människor, som för övrigt inte skakar hand med mig, de kramas.
Jag tänkte på en grej. Det är besvärligt att flyga. Dels för att jag är flygrädd, men också för att man måste samsas om ett utrymme i sex timmar, och toalett. Andas samma luft. Och jag lovar att 70% av alla där inne pruttar. Det är inte roligt att behöva stå ut med det. För man kan ju inte öppna fönstret när man sitter på planet, för att vädra.
Ja, man hamnar inte alltid bredvid någon rolig människa, det kan jag lova.
Igår tillexempel hamnade jag snett mittemot en gubbe. "Åh, va hemskt. Du får tåla lite johan" tänker ni. Men hallåå! ålderna är inga problem. Han hostade upp 3 liter slem ur sina lungor varje halvtimme. Det var problemet.
Och då kan jag faktiskt inte hålla mig, när en överklassgubbe i medelåldern sitter framför honom, och blir lika äcklad som mig. Grejen var bara att efter varje slemtömande hosta såg det ut som Mr. Medelålder skulle dö. Han tog flera djupa andetag för att samla sig, och jag höll på att dö. Jag har aldrig blivit så underhållen någon gång. Så jag satt med mina ostbågar och blev underhållen. Roligt.
Jag älskar att fika. Och eftersom vi inte har det bästa fiket (starbucks) tänkte jag passa på att handla en kaffe på kanariska flygplatsen. Men näe. Likt den slemhostande gubben från flyget började jag hosta som en... jaa som gubben.
"Hola, un........ osidhfjskldhjfskjdhjfsdf. Perdon. pasdfjskldfjsljkdflksf. Una.....asdjkfhskjdfhksjdhfjkh" Varpå jag fick ett glas vatten.
Det är en skillnad det också. I sverige skulle jag aldrig fått ett vatten för att jag hostade. Näe, kassörskan, eller kassören skulle kollat på mig och suckat. Jag skulle behövt be om ett. Här blev jag servad utan att ens ha sagt ngt.
Nu kommer bilder!
foto: robin sömnes
Foto: Michelle Sundberg
juste: uppdatering! fått en huvudroll i en film. kan inte säga mer en så! puss

Kommentarer
Postat av: Robin

jag tog den första bilden /sur kusin

2011-01-09 @ 11:24:31
Postat av: Moa

Såg skönt ut! Grattis till huvudrollen! :)

2011-01-10 @ 14:43:35
URL: http://timlip.blogg.se/
Postat av: Michelle

Det var ännu roligare när du berättade den "in real life" haha!



Va fina bilderna blev!



Tack för en underbar semester som du skrev <3

2011-01-10 @ 14:44:46
URL: http://michellesundberg.blogg.se/
Postat av: sssandra

congratz :D

2011-01-10 @ 18:08:42
Postat av: HELLE

johan du är så fin!!!

grattis till huvudrollen också

så stolt över dig!! :) <3

2011-01-11 @ 22:49:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0