Tåget - tunnelbanan. Är det någon skillnad?

Tjenare kompisar! Idag mår jag bra. Eller? Jo, jag är bajsnödig nu, men det hör inte hit!
Fin dag med fina kompisar.
Jag satt på tunnelbanan idag och iakttog en tjej som var typ elva år, hon pratade i sin telefon. Nej förlåt; Iphone. Hennes kroppsspråk och handgester var däremot inte en elvaårings. De var en tjugofyraårings gester. Hon gjorde konstiga grimaser med munnen som en östermalmstjej i 20 års åldern gör. Asså jag blev förbluffad. Hon snackade som en också.
"Jo, men asså jag vet. Men vadå? har Dennis skrivit till dig (lIdingö iii)? 
*den andra hör inte*
"Haar Dennis skrivit till dig. Ja? På facebook asså. Jo herregud jag vet. Men absolut"
Jag vet att man inte får stirra. Men jag kunde inte hjälpa det. När jag var elva år hade jag inte en Iphone. Eller okej, det där var sjukt sagt av mig eftersom Iphone inte ens fanns då. Men på något sett känns det som om alla barn (jag vet att jag inte kan säga såhär, för det låter för vuxet) jättedyra saker. PLUS facebook. Dom vet inte ens vad det betyder. Vadfan ska dom dit å göra?
PUSS

Kommentarer
Postat av: sandra

haha roligt inlägg, speciellt i början :DxD

2011-02-02 @ 18:27:49
Postat av: You know meee<3

Johan, inse att ungarna som lever i dagens samhälle växer fortare än vi tror. Varje fredag när jag ska till Tallon Boy så sitter det en tjej i nio- tio års åldern med en Iphone4, inte ens jag har en fyra -.-, snackar latte språk å sndra konstgheter... Vaaaar är vi påväg..? <3

2011-02-02 @ 18:49:11
URL: http://halby94.blogspot.com
Postat av: Moa

som min syster,vrf har hon facebook egentligen? x) dock har hon ingen iphone, tur är väl det!

2011-04-20 @ 20:48:59
URL: http://timlip.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0