uppsala

Jag vet inte om man kan kalla min senaste bloggpaus (igår - då jag inte skrev inlägg) för uppehåll, med tanke på mitt tvåmånadersuppehåll. Jag åkte till Uppsala till Jenka och Vicky med Amanda och Leo, därav "bloggpausen".
Passade mig systerson imorse och vi åkte till Lisens jobb och käkade lunch. Min fina älsklingspojke ville att vi skulle åka buss så vi gjorde det. Jag är väldigt äckelmagad och känslig för spott och snor. Inte när det kommer till att torka snor på honom, det klarar jag väldigt mycket. Men jag tänker mer på främlingsnor. Typ allmänhetssnor. Ungefär som när en moppefjunskille drar in och lägger värsta kakan på marken. Den typen av snor klarar jag inte.
Vi skulle sätta oss på busshållplatsen när jag ser att det, precis där jag står ligger fyra snorfloppar, som säkerligen kommer från killen med moppenfjun, på marken. För att inte hetsa upp mig säger jag "Kom, älskling. Vi ställer oss utanför busskuren istället"
- "Vaffö då, Jonna?"
- "För att det är slem och snor där. Jag tycker att det är lite äckligt. Man ska inte spotta ellerhur?" Börja kvälja
-"Nä, de ska man inte....... Men jonna?"
- "Ja?"
-"Jag vill  fattis spotta. okej?"
-"Nej, inte här eller hur" Börjar känna att kväljningarna blir intensivare.
Han böjer fram huvudet och spottar på marken. Sen ser han på mig och säger
"Så får man inte göra, visst jonna?"
Jag, som inser att hans spott faktiskt inte är så äckligt, med tanke på att han lät som en fruttkudde när han spottade, ler och säger "Näe, det får man inte".
Sen torkar jag bort snoret som rinner från hans näsa. Det är inte äckligt.

Kommentarer
Postat av: Moa

fan vad gulligt!



min fb cepar sig så du vet

2011-08-12 @ 15:47:00
URL: http://timlip.blogg.se/
Postat av: Carro

aww så sött :) Jag är själv också väldigt äckelmagad, men man lär sig nog under åren som går :)

2011-08-13 @ 15:33:55
URL: http://nybf.blogg.se/
Postat av: sandra

ush johan. slutade läsa efter mindre än halva inlägget. jag käkade godis och läste om snor...... x)

2011-08-13 @ 21:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0