Jag är i dalarna

Nu är vi uppe hos mormor och morfar. Det var ett år sedan jag var här sist och jag har verkligen saknat huset! Något som jag däremot inte har saknat är dialekten de snackar här uppe. Som tur är har mormor och morfar bara bott här i några år så de snackar inte dalmål. Vi var och handlade idag och jag vill bara börja skratta när alla snackar. Påminn mig om att imitera hur de låter! "Häääääääj, Jamän Lars - Erik kåm ju till iica och handlade köttbUllar. Jag tror han ha hittat en fin tjäj". Skulle man kunna ta en dalmas seriöst? Näe inte om man bråkade.
  Bilresan är ju inte heller något som är jätteroligt med att pka upp hit. Det tar sin lilla tid, och benen blir stela som wellpapp när man går ur bilen.
Att fördriva tiden med lyssnarböcker är väldigt bra, och det gjorde vi. När vi kom till en mack skulle vi kolla efter bra böcker, och vi hittade en bland alla fula titlar. Kom igen, måste en bok heta "ökens strand" eller "prästens lovande" det låter inte roligt. Vi hittade en rolig som hette jiddra inte"




Kommentarer
Postat av: Moa

Åh vad gulligt med en uppdatering :D Min gudfar kommer från dalarna haha, och jag håller me dig, inte direkt någon vacker dialekt, SKÅNSKA IS THE SHIT RIGHT? :D



Jag måste hålla med ermelina, vad lika ni är :D

2011-04-22 @ 23:01:54
URL: http://timlip.blogg.se/
Postat av: marilyn

haha bästa bilden

2011-04-25 @ 10:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0