Filminspelning Lule

Efter många möten med regissören och huvudrollen, klädetest&  skratt
Februari 2007:

Jag fick skjuts av mamma till Arlanda. Min första filminspelning väntade på mig. Vi komdit, och där såg vi Kåre (Oskar), Micke (Martin) och Patrik (Conny), och alla föräldrar. Vi checkade in och gick sedan mot gaten för att vänta på ombordstigningen. Vi satt där och fikade och hade trevligt. När det var dags för ombordstigning skulle mamma och pappa åka där ifrån, vilket var sorgligt, men det kändes ändå bra. Resan till Luleå tog inte alls lång tid, kanske 1 timme.

På Luleå flygplats träffade vi våran guvernant och kåres guvernant, även Malin som skulle skjutsa oss till hotellet. Väl framme vid hotellet kändes allting bra. Vi tog hissen och åkte upp till BRÖLLOPSSVITEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bubbelpool på rummet och vardagsrum. Vi somnade sedan i våran dubbelsäng.

Jag vaknade av att min "god morgon, god morgon lilla sömntuta...(8)" alarmsignal, som jag inte alls älskade, men den funkade.
När vi kom ner till bilen som väntade på oss (Malin körde) fick vi veta att vi skulle till en skola som hette Tunaskolan och spela in några scener. Det roliga var att jag tidigare hade gått i en skola som hette Tunaskolan, inte i Luleå :D. Men vi kom dit och allt gick asbra tills.....
"Johan, nu ska vi klippa ditt hår"
NONONONONO         NONONONO
Maria (smink och kostym) klippte mig, och det blev ingen vacker syn, bild får ni se, eller kolla på låt den rätte komma in så ser ni den fina frisyren. Aja, men vad skulle jag göra mer än att gå och byta om. Vi fick reda på vad vi skulle göra för scener och vi började arbeta. Jag kunde inte tänka mig att det var värsta förberedningen med ljus, ljud och bild, men det är det. 
Vi började spela in ett par scener och allt var nytt, men ändå kul för oss alla. När vi var färdiga åkte vi hem och sov.

Samma sak dagen efter, och så fortsatte det i en vecka. När veckan var slut åkte vi tillbaka till Stockholm. Efter ytterligare en vecka åkte vi tillbaka till Luleå för att göra andra scener. 
Det var en väldigt rolig period, och det var sorgligt när inspelningen var klar. 

Nästa rubrik handlar om värsta vännerna..


hoppas min blogg blir mer intressant, kommentera gärna och gör reklam för mig. Det finns säkert människor som tycker det är intressant med inspelningar och så.

Frågor svarar jag gärna på
(om det ens är någon som vill fråga något)
cu  


 Jag står med blåa jeans där bak.. (frisyren)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0