Att få rollen i värsta vännerna

17 Augusti 2007
min syrras son hade precis fötts och vi hade kommit hem från BB.  Vi tog det lugnt på baksidan.
"Johan, kom och lyssna, det är ett meddelande på telefonsvararen" Mamma såg glad ut.
"Hejsan, jag heter XXX och ringer från Sveriges Television och undrar om du vill komma på en provfilmning hos oss på måndag (tror jag) den XX(vet inte)"

Bara att gå på audittion är så jävla spännande, så jag blev hur glad somhelst.
 
I alla fall, som ni vet var det inget nytt för mig det där med provfilmningar, men det är ändå skit nervöst. Jag åkte till SVT och fick gå till receptionen och säga att jag skulle på provfilmning. De kom sedan ner och hämtade mig och vi fick gå upp. Vi gick in i ett rumt och där stod det som det gjorde på EFTIS kontor, en kamera och en stol och så. När jag kommer in dit så är det två stycken som ska hjälpa mig. Den ena ska spela min mamma och den andra filmar. Jag vill som vanligt en manus som jag var tvungen att läsa igenom och kunna utantill (lite). Jag började spela och det kändes bra. Jag fick råd om vad jag kunde göra och så, och det gick bra. När jag åkte där ifrån var jag väldigt stolt över mig själv. 

Mail.
Hejsan Johan!
Vi undrar om du vill komma på ytterligare en provfilmning. Vi ska pröva dig med två Kim:ar och så ska vi se hur det blir... bla bla...(inte ont menat) _ _ _  Det jag började undra över var att det skulle vara två Kim:ar men bara jag son Oskar, jag började fantisera om att jag kanske skulle få rollen. Jag ringde till min kusin och hon kom inspringandes, shiet. Jag ba; Shiet, jag har´inte fått den än. Hon ba; Jo nästan, och så skrek hon :D.

När jag kom dit fick jag träffa två tjejer, regissören och Katrin, som jag träffat innan. Jag hälsade på dem och vi gick för att äta lunch på SVT´:s buffe. (kykling) När vi var färdiga gick vi upp för att träna på några scener. (På mailet de skickade hade jag fått lite av ett manus som jag skulle kunna utantill när jag var där. Snälla Liselott hjälpte mig :D<33) Jag fick först spela med en tjej (inte Isabella, som fick rollen) som var okej. Men när Bella kom visste jag att hon skulle få den. Vi spelade så fucking bra tillsammans. Det var klart, och de gick. FÖRRUTOM JAG !! Jag skulle träffa, Josef och Albin (de som spelar alex och freddy). Jag funderade på hur jag skulle presentera mig coolt (hahahahahaha, snälla kommentera det) och det funkade väl (inte). Men vi började också spela några scener och det gick bra.

Under hela den här tiden med provfilmningarna sa jag till min mamma och pappa att "jag kommer få den här rollen, jag vet det".

September: (eller aug, tror sep)
Efter en vanlig skoldag åkte jag hem med bussen. När jag kliver av bussen ringer mamma.
"Är du i skolan?"
"Nej"
"Johan?"
...
"Du har fått rollen i värsta vännerna!"
"....."
"...."
"...."
"Och någon Isabella fick den rollen som Kim"
HAHHHAHAHAH JAG BÖRJADE GRÅTA, hah
ringde till lisen
"Lisen, jag har fått rollen"
"*SKRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIK. OMG VA KUL,JOHAN JAG ÄLSKAR DIG"
Sedan ringde jag min syrra, men hon svarade inte, så jag ringde hennes kille:
"Din jävla tönt, äre sant:D?"

Ah, shit, det var nog det bästa.

Nästa Rubrik: inspelnig.


http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1166106
ps. jag var rätt liten där. Har blivit större :D



/Johan


Kommentarer
Postat av: Carita

svar; aw, tack så jättemycket, cutie! :) <3

och gosh, vad kul det verkar. jag skulle bli överlycklig om jag fick en roll i en film nångång, hihi. ^-^ och nu råkar det faktiskt vara så att jag har sett något avsnitt ur värsta vänner, från när jag var med en kompis och satt barnvakt åt hennes lillasyster tillsammans med henne, du spelar grymt bra :)

2008-12-21 @ 11:11:37
URL: http://minicookie.blogg.se/
Postat av: fia

men ja vet att de heter så, ja har ju fan sett skylten tusen ggr. men orkar inte skriva så bara

2008-12-21 @ 13:05:12
URL: http://ssophiaas.blogg.se/
Postat av: S A N N A

du är ju grym! :D

2008-12-23 @ 09:54:10
URL: http://tanzanit.blogg.se/
Postat av: Matilda

fan va nice :D

har alltid velat bli skådespelare

2008-12-23 @ 11:58:01
URL: http://ttilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0